söndag 13 juli 2008

Kalaskväll!

Måste säga att jag hade det sjukt trevligt igår! En kväll som såg ut att bli framför datorn med nån halvbra film blev istället en kväll fyllt av öl, vin, skratt och felcitat från Nile City och Smala Sussie.
Det började med att jag och Delén skulle styra upp nåt, snackades om film och bara ta de lugnt. Vid 20-tiden ringde han och bad om skjuts till sin morsa så han kunde hämta vin, det skulle bli party-party ikväll! Snäll som jag är hämtar jag upp honom och gasar mot stan. Han drar planen; folk ska till Helen och förkröka innan det blir krogen. Pank som jag är grämer jag mig över att det blir att vara hemma. Men jag testade om morsan hade pengar till salu och det hade hon. Så jag tog med mig mina petflaskor med det vita vinet Foot of Africa och 300 i fickan och hoppade in i Jockes bil. Väl hos Helen hoppade man in i "Ölspelet" och höjde ribban direkt när vattenfallet kom och jag fick en bira av Tom. Efter en tid hos Helen ska vi dra vidare till Åby Pizzeria för att käka och sänka en kall djävel, men givetVIS hade skiten stängt precis, så det var bara att knata tillbaka till Helen och fortsätta. Vi blev dock kortvariga då tjejerna skulle till krogen och klockan inte ens var 23. Jag, Jonny, Malte, Delén, Per och Tom beslöt oss då för att gå till Tom och chilla lite innan tidigare nämnda drog mot krogen. Dock blev vi kvar där hela kvällen och åkte hem halv två.

Idag blir det som vi planerade igår, filmkväll hos Malte med storfilmer som Hot Shots I och II! Kommer bli kalas! Sista natt-veckan nästa vecka sen blir det att gå tillbaka till verkligheten och jobbar två-skift. Lite segt men det får gå ändå!

Nej det här får räcka för denna gång!

Inga kommentarer: