fredag 14 september 2007

Mitt massiva busshat

Nu ska jag försöka förklara mitt hat emot gävles alla bussar! Det är visserligen ganska svårt eftersom ingenting är bra med x-trafik. För det första håller de ALDRIG tiden. De går oftast för sent, ibland går de inte alls. Men det händer även att de åker för tidigt. Detta har jag fått erfara många gånger då jag bor vid busshållplatsen där linjen vänder och bussarnas har fasta avgångstider och inte bara cirkatider. Det har hänt mig några gånger att man fått springa till en buss för att den är påväg att åka tidigare, och om busschaffören väntar in en tror han att han är veckans superhjälte och nästan förväntar sig att man ska putsa hans eller hennes skor. Det har även hänt att man blivit utskälld för att man är "sen". Det verkar vara helt okej att skälla ut en när man själv är sen, men när bussen istället är sen får man inte öppna käften. "det var småungar på bussen", "mycket folk på bussen", "jag är inte mer än människa". Nej för det är ju jag?!
För det andra verkar styrelsen i x-trafik verka tro att man med ett stört leende ska punga ut 20 kr för att ta sig till stan, för mig en resa på ca 30 min, i en sunkig buss som luktar svett, kuk och gammal ost. På vintrarna är bussarna iskalla, elementen funkar inte eller "är avstängda för att spara energi"... SPARA ENERGI?! På somrarna är det tvärtom. Bussarna är varmare än en finsk bastu. Aircondition har man slutat fråga efter man alltid fått samma svår; "de är sönder".. Överraskning!
Jag kan fortfarande inte fatta hur x-trafik för nåt är sen vunnit nåt om bästa service.. De har förfan ingen service!! Ren idioti! Var dem de enda "tävlande"?

Nej nu måste jag av och ut i regnet. "Trevlig resa!"

/Jondes mobil

Inga kommentarer: