måndag 31 mars 2008

Påsar är mode?

Jag kan inte påstå att jag är speciellt modeintresserad, men eftersom jag då och då är ute begrundar vårt samhälle händer det ju att man snappar upp ett och annat. Toplesstrenden är förbi, hängselbyxor och rutiga skjortor ser man inte mycket av på stan och fubu-brallorna försvann för länge sen. Jag han gärna erkänna att jag oftast tar hjälp av min flickvän som har bättre koll på vad som passar ihop när jag ska köpa kläder eller dylikt. Men något som aldrig verkar dö ut är alla dessa djävla plastpåsar.. Nu skyller jag inte på Agda som har varit och handlat på Konsum eller dem som precis har varit och handlat kläder eller dylikt. Nej, det jag menar är att jag inte fattar mig på dem som jämt och ständigt har sina nycklar, plånböcker eller vad som kan tänkas ligga i dessa påsar. Men vad är det då jag stör mig på? Jo det är VALET av påsarna. Visst kan vissa ta första bästa påsen de hittar, men andra springer runt i timmar hemma för att leta reda på den utslitna påsen de fick från Blå när de köpte ett skärp på rean för ett halvår sen, just för att visa allt som inte bryr sig att "JAG KÖPER ALLA MINA KLÄDER PÅ BLÅ OCH BRIXX!".
Att ni ens orkar hålla på och bekosta er tid med att leta påsar från de "mode-inspererade" butikerna som kan sälja en tröja med 200 kronors överpris just för att de vet att alla wannabe-brats i gävle kommer sukta efter allt som finns i butiken.
Om nån nu ser mig sitta och blogga på bussen och lägger märke till min påse från Systembolaget med högskoleböcker i, kanske ni tycker att jag har en fet portion med dubbelmoral. Men faktum är att jag valde påsen av en annan anledning än att folk på stan ska se på mig och tänka "fan dendär killen super nog varje fredag-lördag, fan va coolt!". Jag gillar påsarna från bolaget, de är djävligt fula men är lagomt stora för några böcker. Och de har en djävla bra kvalité. Och det var faktiskt denna, en mörkblå sådan, som låg överst i påshögen.
Men till er andra som lackar på morsan om hon tagit påsen från MQ när hon hade den för sin matlåda, ni är patetiska! PÅSAR ÄR INTE MODE!!!

/ Mobilen

Inga kommentarer: