söndag 25 maj 2008

Äntligen!

Jag säger bara ÄNTLIGEN! Äntligen är Musik-EM över! Detta påkostade jippo var kanske roligt för sisådär 10 år sedan då man brydde sig om hur det gick för Sverige. Nu för tiden håller man mest tummarna att Sverige hamnar så dåligt som möjligt (TUSEN TACK CHARLOTTE PERRELLI!) så att vi slipper schlagerfrossan två gånger på ett år!
Jag måste tyvärr erkänna att jag följde stora delar av Musik-EM igår. Jag hade tidigt dragit en slutsats om att det kommer spelas 23 skitdåliga låtar, men döm om min förvåning när Spaniens bidrag uppenbarade sig på scenen med en leksaksgitarr, inte helt olik Guitarr Hero:s gura. När han sedan börjar plinga på det kände jag ett musikaliskt rus inombords! Detta var bra. Nej, detta var skitbra! När sedan refrängen ljuder i vårat underbara 5.1-system kan man till och med bjuda på ett leende!
Tyvärr visade det sig att Europa har en förpestad musiksmak som inte ger Spanien 42 st 12:or...
Kvällens höjdpunkt i Musik-EM var dock inte Spaniens fantastiska bidrag, utan självklart när Sveriges bästa komiker skulle framföra Sveriges röstning. Det var högklassig humor! HÖGKLASSIG!
Att man sedan glider in på Sveriges största skvallertidning, Aftonhoran.se, och läser att Perrellis jippoturné innan själva Musik-EM hade gått på 2 miljoner gör det hela mycket bättre! Dags att tänka om? Vi borde bojotta Schlagern, liksom SvFF och TV4, och istället låta öststatländerna rösta på varandra tills de tröttnar, och sedan göra en RIKTIG musiktävling!
Men ett stort djävla plus till Björn Gustavsson för helgens garv, men även till stackars Perrelli som efter fiasko-kalaset inte tar med sig Musik-EM till Sverige nästa år!

Björn Gustafsson gives points in 2008 Eurovision

Inga kommentarer: