onsdag 28 maj 2008

SLUTA STREJKA!!!

Har inte varit ett dugg insatt i sjuksköterskornas gnäll om högre lön, det har aldrig riktigt påverkat mig. Men nu när jag har kommit i kontakt med följderna av strejken får det fan vara nog!
Ge damerna mer pengar så de går tillbaka till sina ARBETEN istället för att klaga på att de inte får tillräckligt med pengar.
Hur vore det om de arbetslösa går ut i strejk? "Stöd oss, tuta när ni kör förbi!" Skulle Arbetsförmedlingen vara tvungna att skära ner eller går mina skattepengar åt nåt annat som jag inte stödjer?
Det jag försöker förmedla är att strejken kommer göra att jag att jag måste genomgå en levertransplantation om 10-15 år. Anledningen är helt enkelt att strejken hindrar mig från att kolla min lever som tidigare varit instabil. Nu när jag inte vet hur levern ser ut idag kan jag då skapa mig falska förhoppningar om att allt är frid och fröjd och därför tortera min lever lite extra i sommar då jag kommer dricka både en, två, tre och kanske även fyra öl mer än genomsnittet.
Nej, nu orkar jag inte skriva mer... Jag ska ut och BLOGGSTREJKA!

1 kommentar:

Cyron sa...

Avskaffa kommunalsjukvård. LÄNGE LEVE PRIVATISERINGEN!