fredag 16 maj 2008

TV4 Skit

Året är 2008. Det innebär att den första tvn kom för ungefär 80 år sedan. Då har man ju någorlunda stora förhoppningar på att det är bra grejer man kan se på sin tv. Tyvärr drog jag för stora slutsatser då jag, av en ren slump, slog på TV4 och såg Leilas Mat. Eftersom "Vad blir det för mat" med Per Morberg förmodligen är det bästa matprogrammet i världens historia hade jag inga skyhöga förväntningar på vad Leila skulle koka ihop, samt hur hon skulle agera i köket. Men vafan är det frågan om?! Hur kan TV4 vara så blåsta att de sätter en minst lika blåst djävla fjortis i köket och tro att "Aha, det här ska gynna våran annars så skitdåliga kanal!"? Den här gången skulle hon göra en massa chokladgrejer, och även blanda lite drinkar till hennes fjortisparty. Fattar hon inte att hon står och skämmer ut sig själv, sina vänner och alla andra i det här landet när hon står och säger "Nu ska jag göra en fruktdrink som jag ska bjuda mina vänner på innan vi ska ut och göra stan osäker!" Visst, hade hon hetat Lolita, varit 13 år och ensam hemma över helgen hade jag accepterat det, men Leila? I TV?! Jag har inga höga tankar om TV4, men nu är nog botten nådd! Nu kan det bara gå uppåt, eller? Kan TV4 komma att förbrylla mig igen genom att låta exempelvis Tito Beltran ta över Per Morbergs roll i köket?
TV4 kommer ju med så många kanaler nu, TV4+, TV4 Film, TV4 Guld, TV4 Sport (där de åtminstone visar Allsvenskan), TV4 Sci-Fi. Hur vore det inte att göra en ny kanal och slänga bort alla utfyllnadsprogram och faktiskt konkurrera med kanaler som TV3, TV6 och Discovery?
En kanal som i mina ögon skulle heta TV4 SKIT!

Inga kommentarer: